Kesän alussa julkaistut Ruokamatkailun tuotesuositukset on laadittu matkailualan yrityksille ja kehittäjille työvälineeksi laadukkaan, elämyksellisen, ostettavan ja kannattavan ruokamatkailukokemuksen tuottamiseen. Muistutuksena mukaan on liitetty myös Visit Finlandin kansainvälistymiskriteerit.

Matkailussa oleellinen osa elämystä ovat makumuistot. Ruokaelämystä vahvistetaan esteettisillä yksityiskohdilla, inspiroivilla tarinoilla ja Suomen luontoa hyödyntäen. Meillä Suomessa on loistavat edellytykset vahvistaa profiiliamme mielenkiintoisena ruokamaana.

Pitkäjänteisellä tuotekehitys- ja laadunparantamistyöllä matkailuyritys saavuttaa tyytyväisemmät asiakkaat, paremman kannattavuuden ja kilpailukykyisen palvelutarjonnan. Tuotesuositukset antavat eväitä myös ruoka- ja matkailualan yrityksien väliselle yhteistyölle paikallisella tasolla.

Webinaari järjestetään maanantaina 28.9. klo 14.00 – 15.00. Se toteutetaan Zoom-yhteydellä ja ilmoittautuneille lähetetään etukäteen linkki lähetykseen. Ilmoittaudu 25.9. mennessä: http://ty.fi/ruokamatkailu-2809

Uudistettuja ruokamatkailun tuotesuosituksia webinaarissa esittelee Terhi Hook Visit Finlandista. Kristiina Adamsson Haaga-Helia ammattikorkeakoulusta kertoo lyhyesti uudesta Ruokamatkailustrategiasta 2020-2028. Webinaarin yhteydessä myös yleisöllä on mahdollisuus esittää kysymyksiä tai keskustella mieleen nousevista asioista.

Uudistetut ruokamatkailun tuotesuositukset on laadittu yhdessä Visit Finlandin ja Haaga-Helian Hungry for Finland-hankkeen kanssa. Tuotesuositusten tavoitteena on kehittää laadultaan ja elämyksiltään entistä parempia ruokamatkailutuotteita, sillä matkailussa oleellinen osa elämystä ovat makumuistot.

Webinaarin järjestävät Ruokasektorin koordinaatiohanke, Visit Finland, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu ja Rural Finland II – matkailun koordinaatiohanke.