Hyllypaikka on kilpailu Varsinais-Suomen elintarvikealan pk-yrityksille. Kilpailussa finaaliin valitut yritykset pitchaavat uuden tuotteensa ruokaketjun ostajista ja alan ammattilaisista koostuvalle tuomaristolle. Tuomarit valitsevat voittajan, jonka uutuustuote pääsee kuukauden ajaksi hyllypaikalle K-Citymarket Skanssiin ja Foodora Marketiin.
Kilpailuun finaaliin valitaan kuudesta kahdeksaan varsinais-suomalaista elintarvikkeita jalostavaa pk-yritystä, joilla on uusi tai alle vuoden markkinoilla ollut elintarvike- tai juomatuote (ei alkoholi). Yleisölle avoin Hyllypaikka-finaali järjestetään 28.8. Vierailukeskus Joessa Turussa.
Finaaliin valitut osallistujat saavat maksutonta pitchausvalmennusta ja brändikonsultointia tuotteen saamiseksi esittelykuntoon. Lisäksi kilpailun viestinnässä nostetaan esille kaikkien valittujen yritysten tuotteita ja tarinoita koko kampanjan ajan. Osallistuvat yritykset saavat käyttöönsä tapahtuman videotallenteen omasta tuotekisan pitchauksestaan myöhempää käyttöä varten.
Haemme nyt kilpailuun elintarvikkeita tai juomia jalostavia pk-yrityksiä Varsinais-Suomesta. Osallistuva yritys voi olla vanha tai uusi, kunhan tuote on uusi tai alle vuoden markkinoilla ollut vähittäiskauppaan suunnattu myyntikelpoinen tuote. Tässä kilpailussa pelkkä idea ei riitä – onhan palkintona konkreettinen hyllypaikka!
Lisätiedot hakemiseen, tarkemmat osallistumiskriteerit ja arvosteluperusteet.
Hyllypaikka on osa Turun Yliopiston ja Yrityssalon toteuttamaa VarsiFood-projektia.
Tapahtuman toteuttaa Foody Allen Oy yhdessä hankkeen kanssa. VarsiFood-hanke edistää Varsinais-Suomen innovatiivisen ruokaketjun kestävää kehitystä ja profiloitumista kansallisesti ja kansainvälisesti. Hanketta rahoitetaan REACT-EU-rahoituksella osana Euroopan unionin covid-19-pandemian johdosta toteuttamia toimia.
Lisätietoja: Mari Norrdal, manorr@utu.fi