Harkitsetko oman verkkokaupan perustamista?

Verkkokaupan perustaminen mahdollistaa uuden tavan myydä, palvella asiakkaita ja tavoittaa uusia asiakkaita. Myyntipisteen perustaminen verkkoon edellyttää huolellisesti tehtyä perustamistyötä, oikeita valintoja ohjelmiston, maksu- ja logistiikkapalvelujen sekä sisältötuotannon ja markkinoinnin osalta.

Aiheeseen pureudutaan kesäkuussa ja elokuussa 2020 neliosaisen webinaarisarjan avulla. Webinaarit järjestää Kuluttajat ruokaTalouden keskiössä –KulTa, Vastuullista proteiinia pöytään, Prote, Menestyvä maatilayritys ja MTK-Varsinais-Suomi.

>> Voit ilmoittautua kaikkiin webinaarisarjan webinaareihin ilmoittautumislomakkeella.

>> Menneiden webinaarien tallenteet ja materiaalit

Tarkemmat tiedot webinaareista:

Osa 1: Miksi verkkokauppa – Kenelle, mitä, miten? 3.6. klo 15-16

Ruokatuotteita ja -palveluja myyville yrityksille on tarjolla hyviä vaihtoehtoja mahdollisuuksia verkkokaupan käynnistämiseen. Webinaarissa kuulet mitä kaikkea huomioitavaa ja käytännön asioita liittyy verkkokaupan perustamiseen.

Kouluttajana toimii rovaniemeläinen digitaalisen liiketoiminnan asiantuntija, yrittäjä Kirsi Mikkola. Kirsillä on 25 vuoden kokemus verkkoliiketoiminnasta, markkinoinnista ja asiakkuuksien hallinnasta kaupan ja palvelualan yrityksissä.

Ilmoittautumiset 1.6. mennessä.

Lisätietoja: Hilkka Halla, hilkka.halla@yrityssalo.fi

Osa 2: Lähiruokaverkkokauppojen esittely: case ProLocalis ja Kotitila.fi 9.6. klo 16-16:30

ProLocalis:n perustaja ja toimitusjohtaja, Christos Granqvist esittelee ProLocalis-palvelua ja kotitila.fi-lähiruokaverkkokaupan toimintalogiikkaa varsinaissuomalaisille ruokaketjun yrityksille. Osallistujat voivat esittää kysymyksiä ja kommentteja esittelyn jälkeen.

Ilmoittautumiset 7.6. mennessä.

Lisätietoja: Johanna Mattila, johanna.mattila@utu.fi

Osa 3 Verkkokaupan perustaminen ja erilaiset mallit ruoan verkkomyyntiin 10.6. klo 15-16

Aiheesta puhumassa verkkokauppojen asiantuntija Perttu Tolvanen, North Patrol Oy. Lisäksi kommenttipuheenvuorot yrittäjiltä Ville Virtanen, Murtolan HamppuFarmi Oy ja Jaakko Jussila, Herrakunnan Lammas Oy.

Ilmoittautumiset 7.6. mennessä.

Lisätietoja: Terhi Löfstedt, terhi.lofstedt@mtk.fi

Osa 4 Menestyksen resepti kansainvälisessä verkkokaupassa 25.8. klo 15-16

Miten myynti ulkomaisessa verkkokaupassa tapahtuu? Mitä online-myynti vaatii tuotteelta ja yritykseltä?

Skandikitchen -verkkokaupan perustaja Jonas Aurell kertoo kokemuksiaan ja antaa käytännön vinkkejä, miten onlinekauppaa tehdään. Webinaarin osallistujat saavat kuulla verkkokaupan toimintaperiaatteista ja miten tuotteen voi saada kaupan valikoimiin. Bonuksena kuulijoille: Scandikitchen-kaupassa on esillä jo lähes 50 suomalaista tuotetta. Kauppa saattaa olla jakelukanavana tulevaisuudessa myös webinaarin osallistujayrityksille, jos kysyntä ja tarjonta kohtaavat.

Esitys on englanninkielinen. Esityksen juontaa Fennopromo Oy:n kansainvälisten asioiden asiantuntija Jukka-Pekka Inkinen.

https://www.scandikitchen.co.uk/

Ilmoittautumiset 21.8. mennessä.

Lisätietoja: Sanna Vähämiko, sanna.vahamiko@utu.fi

Lähetämme ilmoittautuneille linkin webinaareihin lähempänä ajankohtaa. Tilaisuudet toteutetaan Zoom –alustalla, ne taltioidaan ja julkaistaan tapahtumanjärjestäjien viestintäkanavissa.